Please use this identifier to cite or link to this item: http://148.72.244.84/xmlui/handle/xmlui/7111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمحمد كاظم صالح-
dc.contributor.authorعماد محسن خميس-
dc.contributor.authorمحمد جمال جياد-
dc.date.accessioned2023-10-24T10:49:19Z-
dc.date.available2023-10-24T10:49:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationhttps://pessj.uodiyala.edu.iq/index.php/1/indexen_US
dc.identifier.issn2074-6032-
dc.identifier.issne-2710-5016-
dc.identifier.urihttp://148.72.244.84:8080/xmlui/handle/xmlui/7111-
dc.description.abstractالملخص اشتمل البحث على اربع ابواب , تضمن الباب الاول التعريف بالبحث ,و مشكلة البحث واهدافه وفروضه فضلا عما تتضمنه لحدود البحث ومجالاته واهم المصطلحات.واشتمل الباب الثالث منهج البحث واجراءاته ,وتناول الباب الرابع عرض وتحليل نتائج الاختبارات القبلية والبعدية للمجموعة الضابطة والتجريبية و مناقشة جميع النتائج وصولا للتحقيق من صحة الفروض . اما الباب الخامس فقد تضمن الاستنتاجات والتوصيات Abstract The research consisted of four chapters, the first chapter included the definition of the research, and it dealt with the research problem, the objectives of the research and the research hypotheses as well as what it includes for the limits and fields of the search and the definition of the most important terms. And experimental, as well as discussion of all results, in order to investigate the validity of the hypotheses. As for the fourth chapter, it contains conclusions and recommendationsen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ديالى / كلية التربية البدنية وعلوم الرياضةen_US
dc.relation.ispartofseries14;51-
dc.subjectتمرينات بصريةen_US
dc.subjectلغة الاشارةen_US
dc.subjectالتفكير الابداعيen_US
dc.subjectتهديف- مناولة- اخمادen_US
dc.titleاثر تمرينات بصرية باستخدام لغة الإشارة في التفكير الابداعي وتعلم بعض المهارات الأساسيــة بكرة القدم للطلابen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة علوم الرياضة / journal of sport science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
(41).pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.