Please use this identifier to cite or link to this item: http://148.72.244.84/xmlui/handle/xmlui/7139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزينب صباح إبراهيم-
dc.date.accessioned2023-10-24T15:00:36Z-
dc.date.available2023-10-24T15:00:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationhttps://pessj.uodiyala.edu.iq/index.php/1en_US
dc.identifier.issn2074 - 6032-
dc.identifier.issne- 2710 - 5016-
dc.identifier.urihttp://148.72.244.84:8080/xmlui/handle/xmlui/7139-
dc.description.abstractملخص البحث: يأتي دور تأثير التغذية الراجعة وفق نظرية ( الدائرة المغلقة ) في تعلم بعض المهارات الحركية في الجمناستك الفني للنساء . ولهذا تتجلى أهمية البحث لبيان دور وأهمية التغذية الراجعة إثناء تطبيق التمرينات التعليمية لتعلم المهارات الحركية بالجمناستك الفني لأنه يساعد الطالبة على التعلم والتقدم بالمهارة وبذلك نختصر الزمن والجهد للمتعلم والمعلم. وتجلت مشكلة البحث لاحظت إن تعلم المهارات الحركية بالجمناستك الفني للطالبات لا ترتقي لمستوى الطموح بسبب عدم التأكيد على التغذية الراجعة إثناء تطبيق التمرينات التعليمية. وكانت أهداف البحث: 1-التعرف على الفروق في نتائج التقييم البعدية بين المجموعتين الضابطة والتجريبية في تعلم بعض المهارات الحركية في الجمناستك الفني للنساء.وكانت الخاتمة: التغذية الراجعة وفق نظرية الدائرة المغلقة وإثناء تطبيق التمرينات التعليمية لها دور كبير في عملية تعلم بعض المهارات الحركية بالجمناستك الفني لما تحتويه من خصائص علمية ناجحة. Research Summary: The role of the feedback effect, according to the theory of (closed circuit) in learning some motor skills in artistic gymnastics for women. That is why the importance of the research is manifested in showing the role and importance of feedback during the application of educational exercises to learn motor skills in artistic gymnastics because it helps the student to learn and progress with the skilland thus shorten the time and effort for the learner and the teacher. The problem of the research was manifested. I noticed that learning motor skills in artistic gymnastics for female students did not rise to the level of ambition because of the lack of emphasis on feedback during the application of educational exercises. The objectives of the research were: 1- Recognizing the differences in the results of the post-evaluation between the control and experimental groups in learning some motor skills in artistic gymnastics for women. The conclusion was: 1- Feedback according to the closed circuit theory and during the application of educational exercises has a great role in the process of learning some motor skills in artistic gymnastics because of its successful scientific properties.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة ديالى/ كلية التربية البدنية وعلوم الرياضةen_US
dc.relation.ispartofseries14;50-
dc.subjectالتغذية الراجعةen_US
dc.subjectالدائرة المغلقةen_US
dc.subjectالمهارات الحركيةen_US
dc.subjectالجمناستك الفني للنساءen_US
dc.titleتأثير التغذية الراجعة وفق نظرية ( الدائرة المغلقة ) في تعلم بعض المهارات الحركية في الجمناستك الفني للنساءen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة علوم الرياضة / journal of sport science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdf439.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.